יישור שיניים – גם בגיל מבוגר

טיפול אורתודונטי ניתן לעשות בכל גיל. במאמר לפנינו נרחיב כיצד יישור שיניים תורם לבריאות הפה והאסתטיקה של החיוך.

עבור רבים ביצוע של יישור שיניים נשאר כזיכרון רחוק מגיל ההתבגרות, אז נאלצנו במשך מספר חודשים לסבול “ברזלים” וטבעות בשיניים ובחלל הפה. ההתקדמות הטכנולוגית בתחום רפואת השיניים מאפשרת גם בגיל מאוחר יותר לבצע יישור שיניים תוך שימוש בחומרים איכותיים המקלים על התהליך.

מטופלים מבוגרים רבים המגיעים לטיפול של יישור שיניים רואים בחיוכם היבט חשוב הנוגע להופעתם החיצונית. מעבר לכך מעידים רבים שחיוך נעים ויפה תורם תרומה רבה להרגשה טובה וחיוביות הן בפן האישי והן כלפי הסובבים אותנו. לאורתודונט מומחה אפשרויות מגוונות וניתן לבצע כיום טיפול בכל גיל בצורה נראית או בלתי נראית.

ניתן להצביע על תהליכים דומים הנוגעים לתזוזה של השיניים הן אצל ילדים ובני נוער והן אצל מבוגרים. עם זאת, אצל מבוגרים לא חלים עוד תהליכי גדילה של עצמות הלחיים ואף הרקמות התומכות בשיניים. כמו כן, קיימים הבדלים בגודל ומיקום הלסתות, הדורשים אצל המבוגרים ניתוח טרם תחילת תהליך היישור. אלמנטים דומים נוגעים לרווחים בין השיניים השונות, צפיפותן, מקרים של שיניים בולטות, מיקום לא טבעי של שיניים ועוד.

הדרך ליישור השיניים אצל מבוגרים מתחילה לא פעם דרך הפנייה בשביל טיפול אורתודנטי על מנת להביא לשיפור סגירת הפה והלעיסה. לאחר יישור השיניים תחזוקת בריאות הפה קלה יותר – דבר התורם להיגיינת הפה ובריאות החניכיים. לא פעם, לאחר הטיפול מקבלים מבוגרים תכנית שיקומית ובה מעורבים אנשי מקצוע נוספים מתחום רפואת השיניים. הדבר תורם ליצירת מערכת דנטלית מאוזנת ומתפקדת וזאת תוך שינוי רחב לטובה בכל הנוגע לקוסמטיקה ואסתטיקה של הפה.

למבוגרים הבוחנים האפשרות לטיפול של יישור שיניים קיים לא פעם מחסום וקושי פסיכולוגי. מעבר לצוות הרפואי הדואג לעבודת יישור השיניים קיימים במרפאות רבות ליווי אישי בזמן התהליך שבו לוקחים חלק כל עובדי המרפאה.

כפי שהוזכר קודם, ניתן להצביע כיום על מספר טכניקות חדשות ליישור שיניים. טכניקות אלו מתאימות עצמן לחלל ומבנה הפה של כל מטופל תוך התייחסות לרצונותיו ומידת הרגישות. לאותן טכניקות חדשות הקיימות כיום מושם דגש רב על טיפול אשר מצמצם למינימום את שיבוש אורח החיים של המטופל.

עבור מטופלים העוסקים במסגרת עבודתם בפגישות ושיחות רבות, בנגינה על כלי נשיפה, משחק, שירה ועוד אינם צריכים לחשוש שתהליך זה יפגע ביכולתם להמשיך בעיסוקים אלו. רופאים מומחים ליישור שיניים קובעים לכל מטופל יעדים וזאת תוך שימוש במגוון רחב של טכניקות אותם מכירים ובהם התנסו בעבר.

השאיפה של מרפאות ומטפלים רבים היא בהתאמה של שיטה וטכניקה מסוימת לכל מטופל וזאת בהתאם לנתונים איתם הוא מגיע וליעדים שהוגדרו יחד עם הרופא המטפל. חלק מהטכניקות המקובלות כיום בקרב מבוגרים הוא השימוש בפלטות וקוביות שקופות שדרכם ניתן לראות את צבע השיניים. בין היתר נהנים המטופלים בסדים פנימיים אותם מתאימים לכל מטופל באופן אישי.

השאיפה היא בסופו של כל תהליך היא להביא את המטופל למקום בו החיוך החדש יעניק וירומם אותו כאדם בעל אישיות וביטחון אישי רב יותר זאת בנוסף לשאיפה ליצירת חלל פה בריא, היגייני ואסתטי יותר.

Call Now Button דילוג לתוכן